Schoolbibliotheek

Dit schooljaar zijn wij gestart met de schoolbibliotheek. Kinderen kunnen hier boeken lenen en, op dit moment nog, op school lezen. Iedere dag is er een moment waarop de kinderen de boeken kunnen omruilen.

Welkom bij SchoolWise van de Bibliotheek op School! – SchoolWise… wat kun je er allemaal mee?

Zoekmachine

In de zoekmachine van de SchoolWise Portal kun je boeken, websites en filmpjes opzoeken. Je ziet hierbij meteen of een boek wel of niet aanwezig is. Alle websites waarnaar SchoolWise verwijst zijn betrouwbaar, veilig én kindvriendelijk. Ideaal dus om te gebruiken bij het maken van je werkstukken en spreekbeurten!

Verlanglijst

Een leuk boek gevonden, maar het is uitgeleend? Zet het op je verlanglijst! De volgende keer dat je inlogt bij de SchoolWise Portal kan je via ‘Mijn gegevens’ de verlanglijst opzoeken om te zien welke boeken je graag nog eens wilde lenen.

Leeslog

Je kunt zien welke boeken je eerder geleend hebt, via school of privé. Zo kun je een boek ook eenvoudig terug vinden om er een leeslog van te maken. In een leeslog geef je kort aan wat je van een boek vindt door sterren te geven en door steekwoorden te kiezen die bij het boek passen.

Kijk in de kast

Via ‘Kijk in de kast’ kun je virtueel in de kast neuzen. Je kunt bijvoorbeeld zien welke boeken er voor jouw leeftijd geschikt zijn, of welke strips er allemaal te vinden zijn. Ook kun je zien wat er het meest wordt uitgeleend of wat de nieuwste titels zijn.

Snuffelen

Bij ‘Snuffelen’ vind je boeken op onderwerp. Verhalend én informatief! Handig voor werkstukken en spreekbeurten, maar zeker ook leuk om gewoon te lezen!

Toppers

Bekijk bij de Toppers de titels die het populairst zijn per groep.

Benieuwd geworden? Kijk dan op deze site!

(Hierbij de link van Schoolwise):